Eestis on kaks suuremat ja tuntumat ehitusmessi, millel suur osa Eestis tegutsevaid ehitusfirmasid peab vajalikuks osaleda.
Need on kevadel aprillis korraldatav Eesti Ehitab, mille toimumispaik on Tallinnas ja teine sügisel – oktoobris toimuv Tartu Ehitusmess.
Üksjagu messidel nii osaleja kui ka külastajana olnuna on tekkinud mõtted, mida sooviksin jagada.
Uudsed tooted ja teenused
Messile minnakse enamasti millegi uue järele. Uus tehnoloogia, uued materjalid, uued lahendused – need on magnetid, mis tõmbavad tähelepanu ning seda messid püüavad alati ka pakkuda. Nii nagu igas muuski valdkonnas, püüavad ehitusmaterjalide tootjad konkurentsis püsida ja pakuvad igal aastal oma uuenenud toodangut. Pole vaja karta, et messile minnes, midagi uut ei leiaks.
Soodsad pakkumised
Messid on ka kujunenud alati soodsate pakkumiste kohaks. Olenevalt tootest või teenusest on soodustused sageli päris suured, ulatudes parematel juhtudel üle 30-40% Seetõttu on mõistlik selliseid soodsaid hindasid ära kasutada, kui sellised head pakkumised messil käeulatuses.
Tavaliselt algavad firmade messikampaaniad juba veidi enne messi algust ja kestavad nädal või kaks ka peale messi lõppu. Selliselt saab rahulikult messil kauba üle vaadata ja veidi asja kaaluda ning alles siis kauba ära osta.
Kontaktid ja küsimustele vastuste saamine
Ehitusmessid on alati olnud kontaktide loomise koht ja väga mugav võimalus küsida nõu oma ala spetsialistidelt. Väga mugav on saada vastused oma ehitusalastele probleemidele näiteks 2-3 tunniga, kui külastada messihoones oma muredega erinevaid firmasid.
Küsimuste puhul peaks varuma aega, sest kui varasematel aastatel rohkem inimesed uudistasid messibokse kaugemalt ja võtsid reklaamtrükiseid, siis nüüd on palju rohkem neid, kes oma küsimusi küsivad. Tuleks varuda aega ja kannatust, soovitav on messi külastada võimalusel hommikupoole, siis on vähem rahvast.
Kõige parem on teha endale enne messile minekut selgeks, millised teemad võiksid huvitada ning küsimused välja mõelda. Kasulik oleks enne messile minekut vaadata messi kodulehelt messil osalevate firmade nimekirja ja teha selgeks, mis tooteid või teenuseid nad pakuvad. Tee endale nimekiri nendest firmadest ja küsimustest, millele soovid vastust. Nii on messist kõige enam kasu.
Mina ise olen kasutanud alati messe enda harimiseks, sageli olen küsinud konkureerivate toodete müüjatelt näiteks samu küsimusi, et paremini aru saada, kas toodetel on erinevuse või eeliseid, mis kallutaksid mõnda konkreetset toodet eelistama. Just sellises kõrvutamises saab täpsemalt selgeks, milline on parem toode või teenus.
Messil vaieldamatuks eeliseks on see, et firmade esindajatel on selliseks kliendiga suhtlemiseks aega ning nad tõesti saavad keskenduda sinu aitamisele.
Teadmiste hankimine
Messide raames toimuvad järjest rohkem ka seminare või tooteesitlusi, mis annavad süviti teadmisi. Kui tooteesitlus ei pruugi olla alati objektiivne vaid pigem reklaamimaiguline, siis seminaridel, kus arutelu all oleva teema osas räägivad enamasti mitmed spetsialistid, on objektiivsema info saamine lihtsam. Arutelude või esinemiste käigus kujuneb teema osas üldisem pilt ning enda jaoks otsust lihtsam teha.
Kui vähegi võimalust siis soovitan messidel käia.
Lähim võimalus on osaleda juba Tartu Ehitusmessil, mis toimub sellel aastal koos Sisustusmessiga. Tartu Ehitusmess toimub 14-16 oktoober 2010, Tartu Näitused messikeskuses, Kreutzwaldi 60.
Põnevaid messikülastusi!