Pean kohe ütlema, et mulle meeldib viimastel aastate trend, kus suuremad ehituskaupluste ketid pakuvad kaupa võimalikult näitlikult. Müüakse visiooni, müüakse kaupa oma funktsioone tutvustades.
Kui minna mõnda suuremasse ehituskauplusse võib mõne kaubagrupi juures tunduda, et tegemist on messi või näitusega, kus on valmis ehitatud ruume osaliselt või lausa terviklahendustena. Selline kauba tutvustamine annab tõesti täpse arusaamise, kuidas konkreetne materjal, toode või seade ruumis välja hakkab nägema. Võib öelda, et paljuski müüvad poed täna juba sisekujundust ja ideid ning nende kaudu alles oma tooteid.
Võistlus käib selles suunas, milline kauplus suudab oma kaupa atraktiivsemalt esitleda suudab seda ka paremini müüa. Tarbija peaks ka sellega rahule jääma, sest hoopis lihtsam on kaupa osta, kui suudad seda funktsionaalselt ette kujutada.
Põhiliselt on stendid ja näidised vannitubade, saunade, köökide, garderoobide, valgustite aga ka põrandakatete, seinakatete ja palude teiste kaubagruppide osas.
Käisin hiljuti ühes sellises poes. Läksin sinna kindla eesmärgiga üks konkreetne toode osta. Ühel hetkel märkasin, et olen juba kõvasti üle pool tundi seigelnud hoopis kõikvõimalike stendide ja näidiste sektsioonide vahel ning ideid kogunud. Käisin ringi nagu näitusel ja püüdsin väljapanekutest enda jaoks uudseid ning põnevaid detaile otsida. Päris põnev oli, kuid ka aega kulus palju enam, kui olin planeerinud.
Kokkuvõttes minu soovitus majaehitajale või kodu uuendajale. Astu aeg – ajalt ehituskauplustest ka niisama läbi ja uuri väljapanekuid ning kogu ideid. Siis lase mõtetel seedida ja ning mine poodi tagasi siis juba teadmisega, mida sul tegelikult vaja läheb. Siis jäävad paljud emotsioonidel põhinevad ostud tegemata ja stiilsete väljapanekute abiga saavad kodud aina kaunimaks.
Muidugi ei asenda ehituskauplus sisearhitekti poolt koostatud sisekujunduse projekti, kuid head ideed kuluvad alati ära.
Käi ehituskauplustes lahtiste silmadega!